Webinar "Tworzenie dostępnych plików Word i PDF"

Materiały dodatkowe:

Word

Instrukcja tworzenia dostępnych dokumentów w programie Microsoft Word - Urząd Komunikacji Elektronicznej

Tworzenie dostępnych dokumentów w programie Microsoft Word 2016 (Windows)- Kuźnia Dostępnych Stron

Tworzenie dostępnych dokumentów w programie Word 2016 (ulotka)

Szkolenia wideo dotyczące ułatwień dostępu w Wordzie (polskie napisy)

Skróty klawiaturowe w programie Microsoft Word

Excel

Tworzenie dostępnych arkuszy kalkulacyjnych w Microsoft Excel 2013 (ulotka)

Szkolenie wideo dotyczące ułatwień dostępu w Excelu (polskie napisy)

Skróty klawiaturowe w programie Excel

Power Point

Tworzenie dostępnych cyfrowych dokumentów  biurowych Microsoft Powerpoint 2016 (ulotka)

Szkolenie wideo dotyczące ułatwień dostępu w Power Poincie (polskie napisy)

Używanie skrótów klawiaturowych do tworzenia prezentacji programu PowerPoint

Adobe Acrobat PDF

Tworzenie dostępnych cyfrowych dokumentów  biurowych Adobe Acrobat Pro 2016 (ulotka)

Sprawdź dostępność dokumentu PDF

Office

Centrum ułatwień dostępu pakietu Office

Szablony dokumentów z ułatwieniami dostępu dla pakietu Office

Podpis pod grafiką

Wstaw tekst alternatywny do grafiki. Wstaw podpis pod grafiką.

Tytuł dokumentu

Wstaw tytuł dokumentu. Uzupełnij temat, tagi, autora.

Formatowanie tekstu

Popraw tekst w dokumencie. Zmień wielkość i rodzaj czcionki. Podziel tekst na logiczne akapity. Wstaw listy.

Nagłówki

Podziel artykuł na sekcje. Wstaw odpowiednie nagłówki.

Teksty alternatywne

 W dokumencie wstaw tekst alternatywny do zdjęcia i tabeli.

Odnośniki w tekście

Wstaw odnośnik do tekstu. Opisz odpowiednio odnośnik.