Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony Dostępna Małopolska www.dostepna.malopolska.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • strona zawiera materiały opracowane przez podmioty zewnętrzne, w tym administrację rządową i organizacje pozarządowe, które mogą nie być dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
  • na stronie mogą wystepować błędy spowodowane użytym oprogramowaniem do tworzenia stron internetowych

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marka Pietrasa - koordynatora do spraw dostępności cyfrowej w Urzędzie - e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 516 676 510 (SMS).

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Jacek Barski - Dyrektor Departamentu Informatyzacji,
  • Adres: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków,
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Główną siedzibą urzędu jest budynek przy ul. Basztowej 22 w Krakowie. Opis dostępności architektonicznej tego budynku znajdziesz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Opis wszystkich lokalizacji/budynków Urzędu uwzględniający wymagania minimalne dostępności architektonicznej zamieściliśmy na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Opis dostępny jest w formie tekstu oraz informacji głosowej w postaci nagrań audio. W budynkach, w których znajdują się punkty recepcji lub Dziennika Podawczego informacji głosowej o rozkładzie pomieszczeń udzielają obecni na miejscu pracownicy. Nie posiadamy dźwiękowych systemów nawigacji w budynkach oraz tyflomap przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością wzroku.

Każde pomieszczenie posiada swój opis w formie wizualnej, jaką jest tabliczka (etykieta) zamieszczana na ścianie obok drzwi, zazwyczaj po stronie klamki. Oznakowanie w alfabecie Braille’a zastosowaliśmy przy opisie pomieszczeń zajmowanych przez sekretariaty. Znajdziesz je na tabliczkach znajdujących się na ścianie obok drzwi do sekretariatu.

Zapewniamy wstęp do naszych budynków osobom korzystającym z psa asystującego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Zapewniamy dostęp do usługi tłumacza języka migowego możliwy z poziomu strony internetowej www.malopolska.pl. Możesz samodzielnie wykonać zdalne połączenie z tłumaczem lub skorzystać z tej usługi w siedzibie urzędu, wszędzie tam, gdzie znajdują się odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą, dostęp do sieci internetowej, mikrofon/głośnik. Usługa dostępna jest we wszystkich lokalizacjach urzędu.

Wsparciem w komunikacji dla osób słabosłyszących są pętle indukcyjne znajdujące się w lokalizacjach:

  • przy ul. Wielickiej 72 (budynek B) - Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich oraz sala konferencyjna nr 106,
  • przy ul. Racławickiej 56 (budynek B) – punkt obsługi klienta (parter) oraz sala Sejmiku Województwa Małopolskiego (siódme piętro),
  • przy ul. Basztowej 22 – punkt obsługi klienta (parter),
  • w Lokalnych Punktach Funduszy Europejskich – stanowiska obsługi klienta.

Na stronie internetowej Urzędu znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w Polskim Języku Migowym oraz plik zawierający ten sam tekst odczytywalny maszynowo.

Na stronie internetowej Urzędu znajduje się informacja o zakresie działalności Urzędu w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR).

Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami urząd zapewnia obsługę w formie określonej w tym wniosku.

Chcesz się skontaktować z departamentem, którego dotyczy twoja sprawa? Wykaz departamentów wraz z opisem dostępności lokalizacji, w których się znajdują oraz danymi tele-adresowymi znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Koordynatorzy Dostępności w Urzędzie Marszałkowskim

Marta Zając - koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej

Telefon: 12 63 03 250
Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Marek Pietras - koordynator do spraw dostępności cyfrowej

Telefon: 12 63 03 502
Telefon komórkowy: 516 676 510 (SMS)
Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..