Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Dostępna Małopolska www.dostepna.malopolska.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- strona zawiera materiały opracowane przez podmioty zewnętrzne, w tym administrację rządową i organizacje pozarządowe, które mogą nie być dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
- na stronie mogą wystepować błędy spowodowane użytym oprogramowaniem do tworzenia stron internetowych
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marka Pietrasa - koordynatora do spraw dostępności cyfrowej w Urzędzie - e-mail
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Jacek Barski - Dyrektor Departamentu Informatyzacji,
- Adres: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków,
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Główną siedzibą urzędu jest budynek przy ul. Basztowej 22 w Krakowie. Opis dostępności architektonicznej tego budynku znajdziesz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
Opisy dostępności architektonicznej pozostałych lokalizacji urzędu zamieściliśmy również na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Opisy mają formę tekstu oraz informacji głosowej w postaci nagrań audio. W budynkach, w których znajdują się punkty recepcji lub Dziennika Podawczego informacji głosowej o rozkładzie pomieszczeń udzielają obecni na miejscu pracownicy. Nad drzwiami zewnętrznymi oraz na parterze budynku przy ul. Racławickiej 56 w Krakowie znajdują się znaczniki głosowe systemu TOTUPOINT. Budynki przez nas użytkowane nie są wyposażone w tyflomapy.
Każde pomieszczenie posiada swój opis w formie wizualnej, jaką jest tabliczka (etykieta) zamieszczana na ścianie obok drzwi, zazwyczaj po stronie klamki. Dodatkowe oznakowanie w alfabecie Braille’a zastosowaliśmy na tabliczkach znajdujących się na ścianie obok drzwi do pomieszczeń zajmowanych przez sekretariaty.
Zapewniamy wstęp do naszych budynków osobom korzystającym z psa asystującego.
W przypadku ogłoszenia ewakuacji w budynkach wykorzystywane są, w zależności od lokalizacji, Dźwiękowy System Ostrzegawczy (DSO), sygnalizacja dźwiękowa lub alarmowa, tuby nagłaśniające i komunikaty głosowe. Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby funkcyjne wyznaczone do ewakuacji, z wykorzystaniem dodatkowego sprzętu (krzesła do ewakuacji, materace), jeśli znajduje się w danej lokalizacji.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Zapewniamy dostęp do zdalnej usługi tłumacza języka migowego realizowany z poziomu strony internetowej www.malopolska.pl. Możesz samodzielnie wykonać zdalne połączenie z tłumaczem lub skorzystać z tej usługi w siedzibie urzędu, wszędzie tam, gdzie znajdują się odpowiednio wyposażone stanowiska pracy - komputer z kamerą, dostęp do sieci internetowej, mikrofon/głośnik. Usługa dostępna jest we wszystkich lokalizacjach w godzinach pracy urzędu.
Wsparciem w komunikacji dla osób słabosłyszących są pętle indukcyjne znajdujące się w lokalizacjach:
- przy ul. Wielickiej 72 (budynek B) - Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich oraz sala konferencyjna nr 106,
- przy ul. Racławickiej 56 (budynek B) – punkt obsługi klienta (parter) oraz sala Sejmiku Województwa Małopolskiego (siódme piętro),
- przy ul. Basztowej 22 – punkt obsługi klienta (parter),
- w Lokalnych Punktach Funduszy Europejskich – stanowiska obsługi klienta.
Na stronie internetowej Urzędu znajdują się informacje o zakresie działania urzędu przygotowane w Polskim Języku Migowym wraz z plikiem zawierającym ten sam tekst odczytywalny maszynowo oraz w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (ETR).
Na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami zapewniamy obsługę w formie określonej w tym wniosku.
Jeśli chcesz się skontaktować z departamentem, którego dotyczy twoja sprawa, skorzystaj z informacji teleadresowych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.
Koordynatorzy Dostępności w Urzędzie Marszałkowskim
Marta Zając - koordynator do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Telefon: 12 63 03 250
Adres e-mail:
Marek Pietras - koordynator do spraw dostępności cyfrowej
Telefon: 12 63 03 502
Telefon komórkowy: 516 676 510 (SMS)
Adres e-mail: