Tworzenie dostępnej strony internetowej składa się z 3 etapów:
- utworzenia strony internetowej z odpowiednimi funkcjonalnościami,
- prawidłowej edycji treści poprzez administratorów,
- zamieszczania dostępnych załączników.
Załaczniki w postaci plików Word, Excel, Power Point, Adobe Acrobat podlegają tym samym wytycznym WCAG co strony internetowe i powinny być dostępne.
Zalecamy
- tworzenie struktury dokumentu w postaci hierarchii nagłowków, tekstu podzielonego na logiczne akapity,
- wyróżnienia najważniejszych treści poprzez pogrubienia (bold), wcięcia tekstu,
- stosowania list elementów,
- stosowanie opisów alternatywnych do wszystkich elementów nietekstowych (zdjecia, grafiki, mapy, wykresy),
- oznakowania języka dokumentu oraz fragmentu tekstu w innym języku,
- testowania dokumentu po zakończeniu edycji narzędziami dostępności np. pliku Word.
Nie stosujemy
- czcionek szeryfowych,
- małych czcionek,
- skomplikowanych i zawiłych tekstów,
- "ściany tekstu", czyli braku podziału na akapity, nagłowki, wyróżnienia,
- długich tekstów pisanych kursywą (italic),
- wyróżnienia tekstu za pomocą koloru,
- wyróżnienia tekstu poprzez podkreślenie, co można mylnie interpretować jako niedziałający odnośnik,
- niespójnej, nielogicznej nawigacji na stronie,
- tekstów o małym kontraście w stosunku do tła (np. jasnoszary na białym tle)