Projektowanie dla użytkowników ze stanami lękowymi

Tak rób!

  • daj użytkownikowi wystarczająco dużo czasu na wykonanie zadania
  • wyjaśniaj, co się stanie po zakończeniu usługi
  • przedstawiaj klarownie ważne informacje
  • zapewnij użytkownikom wsparcie potrzebne do ukończenia usługi
  • niech użytkownicy sprawdzą podane informacje przed ich wysłaniem

Nie rób tak!

  • nie popędzaj użytkowników nie nie wyznaczaj niepraktycznych limitów czasu
  • nie pozostawiaj użytkowników w niepewności co do kolejnych kroków lub limitu czasu
  • nie pozostawiaj użytkowników w niepewności co do konsekwencji ich działań
  • nie utrudniaj dostępu do wsparcia lub pomocy
  • nie pozostawiaj użytkowników bez odpowiedzi na stawiane pytania

Plakat - Projektowanie dla użytkowników ze stanami lękowymi

Źródło: LepszyWeb.pl - Pracownia Dostępności Cyfrowej